بازی‌های کشورهای اسلامی| بسامی اولین مدال وزنه‌برداری بانوان را گرفت

16:17 - 21 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۶۳۱۴
پوپک بسامی نماینده دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان با رکورد مجموع ۱۶۵ کیلوگرم اولین مدال تیم ملی بانوان را به گردن آویخت.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛ در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی پوپک بسامی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران امروز (جمعه 21 مرداد ماه) در گروه A دسته 55 کیلوگرم به مصاف 3 رقیب خود از ترکمنستان، بنگلادش و اندونزی رفت و در نهایت توانست به مدال برنز این رقابت‌ها دست یابد.

بسامی اولین شرکت‌کننده از تیم‌های ملی وزنه‌برداری بانوان و مردان ایران بود که اولین مدال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در این رشته را به دست آورد.

بسامی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 69 کیلوگرم را مهار کرد. در دومین انتخابش وزنه 71 کیلوگرم را هم به ثبت رساند، اما در سومین حرکت با اینکه وزنه 75 کیلویی را با موفقیت پشت سر گذاشته بود و داوران دو چراغ سفید به داده بودند ولی هیأت ژوری این حرکت را خطا اعلام کردند تا او با 71 کیلوگرم کارش را در حرکت یکرض به پایان برساند و مدال برنز را از آن خود کند.

در ادامه این رقابت بسامی در حرکت دوضرب در انتخابش وزنه 84 کیلوگرم را بالای سر برد. در دومین حرکت وزنه 97 کیلویی را با موفقیت ثبت کرد ولی در مهار وزنه 101 کیلویی ناموفق بود تا با مجموع ۱۶۵ کیلوگرم در رده سوم دسته 55 کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری بانوان بازی‌های کشورهای اسلامی قرار گیرد و سه مدال برنز به دست آورد.

مدال‌آوران دسته 55 کیلوگرم بانوان:
1- بتِ یوب از اندونزی: یک‌ضرب 84 کیلوگرم (نقره)، دوضرب 111 کیلوگرم و مجموع 195 کیلوگرم (دو مدال طلا دوضرب و مجموع)
2- شرماتوا از ترکمنستان: یک‌ضرب 89 کیلوگرم (طلا)، دوضرب 105 کیلوگرم و مجموع 194 کیلوگرم (دو مدال نقره)
3- پوپک بسامی: حرکت یک‌ضرب71 کیلوگرم، حرکت دوضرب94 کیلوگرم و مجموع 165 کیلوگرم (سه مدال برنز)

*در ادامه رقابت‌های امروز (جمعه 21 مرداد ماه) حافظ قشقایی در دسته 67 کیلوگرم تا دقایقی دیگر به روی تخته می‌رود.

*فاطمه کشاورز دیگر وزنه‌بردار بانوان کشورمان در دسته 59 کیلوگرم از ساعت 18 به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *